Tjejkväll

Hej! :)

Hoppas ni haft en trevlig helg hittills och att den fortsätter i samma anda.

Min helg har varit... annorlunda.

Edvin är i Dalarna igen och tränar in en föreställning med gycklargruppen Mareld, så jag och djuren är ensamma hemma.

Inga problem alls, tänkte jag.

Såg fram emot att låta råttorna hoppa i sängen (De får nästan aldrig göra det när Edvin är hemma, för Edvin säger att det är äckligt) och att ha högst sofistikerade samtal med Pär ända in på småtimmarna.

Men icke.


Hade faktiskt tänkt blogga igår, men det gick inte.

Råttorna såg i tv-tablån att det gick massa film på tv. High-school-filmer, romantiska komedier... Massa tjejfilmer.
Så de bestämde sig för att ha en tjejkväll.


Jag vägrade.


Vi har bara en tv, och jag ville spela Zelda. Och vad kan två småråttor göra åt det? Inte så mycket alls.

...men de fick med sig Pär.

Sen var det film och tjejkväll som gällde.




"Men Fluffgänget-Sandra, det låter ju alldeles förfärligt! Klarade du dig?"


Ja, kära läsare.

Deras hemmagjorda nagellack blev faktiskt deras fall. Ingen hade väl räknat med att Kletapod skulle ta befälet, antar jag.


Så efter fem minuter...



Även om Metapod hanterade situationen på ett mästerligt sätt
när väl olyckan brytit ut (att referera till gamla reklamfilmer är ALLTID rätt sak att göra) så var deras tjejkväll över.


Nåt Zelda-spelande blev det dock inte. Resten av kvällen gick åt till att separera tre grälande gnagare i diskhon.



Lite kuriosa
kanske är att tvättandet av djur (från början enbart tvättandet av marsvin) i Flufflyan populärt refereras till som "nasseslask".
Ja, men man slaskar av ett marsvin. Svin. Gris. Nasse. Nasseslask. Det är roligare att säga än att läsa.

Jag räknar stenhårt med att det, tillsammans med "nösser" (plural av nos), förs in i Svenska akademins ordlista SENAST år 2014.


...och råttorna fick förresten hoppa i sängen ändå. Men säg inget till Edvin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0