Kanelbullar

Hej på er! :)
 
Nu har det ju varit kanelbullens dag och allt. Åt ni några kanelbullar?
 
Jag bakade faktiskt ett gäng. Det gick kanonbra! Inga eldsvådor, inga drunkningsolyckor.. ingenting sånt! Bara goda kanelbullar. :)
 

Men sen när vi tog varsin bulle från köket och gick mot vardagsrumsbordet så inträffade något skitlitet.
 
Ja, det var världens minsta myndighetsperson från världens minsta myndighet; Fluffgängets tullverk.
 
Vi blev lite skärrade först, men sen kände vi på lukten att det bara var Metapod. Som ville ha en betydande del utav våra bullar.
 
De är listiga de där råttorna. Men varför i hela friden skulle vi ge bort våra bullar till en smågnagare i kritstrecksrandigt?
 
Löjligt!
 
Vi vägrade, ovänligt men bestämt.
 
 
 
...men se, det skulle vi inte ha gjort.
 
 
Fluffgängets tullverk har tydligen en alldeles egen indrivare.
 
Råtty Balboa.
 
 
 
Jorå, så det blev inga kanelbullar i soffan framför tvn för oss.
 
När råttorna haffat sin del av lasten var det bara för oss att trycka i oss det lilla som var kvar i köket, utom räckhåll för små råttöron.
 
 
Har ni nånsin tänkt såhär: "Jag ska nog skaffa råttor! De verkar vara medgörliga djur!"
 
Tänk om.
 
 
 
Vi har förresten plöjt oss igenom de tre nya batmanfilmerna nu! :)
 
Och det var ju på tiden, kan man tycka. Trean (The Dark Knight Rises) gick på bio sista gången i torsdags, och det var mycket riktigt då vi såg den. Sista dagen. Sista föreställningen. :P
 
Bra film! ^^
 
Men min favorit i serien är nog ändå tvåan; The Dark Knight.
 
Bara för att den råkar ha den ballaste filmskurken av de tre. Jokern.
 
 
 
I övrigt så är det ganska skitstressigt i skolan nu. Vi har ett stort arbete som ska vara klart nu på fredag, och presenteras i början av nästa vecka.
 
Stressigt, men kul. ^^
Jag jobbar med nukleära porkomplex, stora komplex som reglerar vad som fraktas in och ut ur cellkärnan. Hur de är uppbyggda är ganska viktigt och påverkar ganska mycket i cellen. Så det ska jag skriva en rapport om.
 
Nämen sovdags nu då. :) Godnatt, fnuttisar!

Kommentarer
Postat av: Elena

HAHA, jag dör!
Paragraf kvart-i-tre och Råtty Balboa :D

Svar: Haha, jag lovar att inte berätta för Råtty Balboa att du skrattade åt henne. :) Hon må vara liten, men hon har en hejdundrande höger!
Fluffgänget-Sandra

2012-10-14 @ 11:29:17
URL: http://www.stiftprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0