Förkylning i Flufflyan

Hej!
 
Hemskt ledsen för det långa uppehållet! Nu har det varit mycket.
 
 
Bland annat så har Eddecooling fyllt år! ^^ (Grattis! :D)
 
 
Och så har det blivit attackmycket plugg. Har massor kvar att göra i pluggväg innan onsdag, och kommer nog ändå inte hinna med allt jag vill hinna med, men gör mitt bästa.
 
Innan onsdag ska jag helst ha läst tolv till artiklar som ser ut såhär:
 
 och är i snitt ca elva A4 långa.
 
 
Och imorgon ska jag ha gjort klart en labbrapport om de här:
 
och de här:
...som är fluorescerande celler från mus, behandlade med olika saker så att cellskelettet blir defekt.
 
 
 
Så har jag hunnit med att ligga i en släng av 39.5 graders feber också.
 
 
 
Och så har vi varit med Luva till veterinären.
 
Lugn, det var ingen fara. :)
 
Vi blev superoroliga bara, för hon började rossla när hon andades.
Vi var jätterädda för att det skulle vara mykoplasma, och när vi googlade så stod det överallt att om en råtta börjar rossla så ska man till veterinären direkt. Så då gjorde vi så.
Men när vi kom dit hade hon slutat rossla och veterinären hörde inget som tydde på mykoplasma. Skönt!
 
 
 
Och så har vi hunnit haft besök av Edvins föräldrar. ^^
 
 
 
Jamen så nu vet ni vad jag sysslar med i alla fall. ^^
 
Jag är inte försvunnen.
 
Och efter onsdag hoppas jag få mer tid att blogga igen. :)
Även om det nog kommer vara en del plugg framöver. Läser min första kurs på avancerad nivå just nu och vi ska göra ett stort arbete och redovisa det i slutet av kursen.
 
 
 
Råttorna har blivit lite förkylda, förresten. Tror vi.
De nyser lite och så, så vi håller på och försöker truga i dem extra vitaminrik kost så de blir friska igen snart.
 
(Har hört att man kan ge förkylda råttor koffeinfritt te med honung i, men det vågar vi inte prova. Står ju på honungsburken att det inte ens ska ges till barn under 1 år. ^^; Hrm..)
 
Så råttorna lullar omkring i pyjamas hela dagarna, nyser lite och gör sitt bästa för att undvika vår extra vitaminrika kost...
 
De hatar verkligen morötter.
 
Jag förstår inte. De äter sallad och gurka. Som inte smakar just nånting. Och inte innehåller just nånting. Men inte morot. Tycker det skulle vara godare, men icke.
 
 
Nä, men om jag skulle återgå nu då. Ursäkta detta lätt röriga inlägg, så ses vi snart igen! :)
 
Stor kram på er!

Kommentarer
Postat av: mommo

Vitlök ska vara bra mot förkylning, kan de äta lök? Kramisar

Svar: Vet faktiskt inte. Har läst både att de kan och inte kan äta lök. Men tar det säkra före det osäkra och låter bli. :) Tackar för tipset ändå! Kram! Hälsa vår favorithedersmedlem! :D
Fluffgänget-Sandra

2012-09-24 @ 13:54:20
Postat av: Lisa

Krya på er fluffisar, försenat Grattis till coolingen.
Kanske tycker dom att morötter är för hårda, även om de är gnagare, och de är ju inga kaniner utan små söta råttor:)

Svar: Coolingen hälsar och tackar! ^^ Tror att råttorna börjar friskna till nu. :) Har inte hört dem nysa så mycket på ett par dagar. Råttorna hälsar att du har helt rätt, förresten. Morötter är ju kaninmat, och på tok för hårt är det också. De vill ha mjuk mat, som kanelbullar och oxfilé. (Jag ska allt påminna dem om det där med "för hård mat" nästa gång de äter upp toalådan. :)) Kram!
Fluffgänget-Sandra

2012-09-24 @ 19:53:11

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0