Rådjur

Igår var jag och Eddecooling ute i skogen och promenerade litegrann med vår nya bananplanta. (Bara acceptera det. Bananplantor behöver också friskluft.)

Och för en gångs skulle hade jag inte kameran med mig.
 
Jamen ni vet ju vad som händer då. Och det gjorde det också.
 
När Eddecooling gick iväg upp för en kulle för att kika på utsikten följde jag en stig in i en glänta. Bara för att kika lite. Det var en rätt fin glänta, och solen höll på att gå ner.
 
Men alldeles vid kanten av gläntan fick jag lov att stanna.
 
Vågade knappt röra mig.
 
 
 
För där stod de.
 
Två rådjur.
(Orkade bara rita ett. Ni kan få ett till nån annan gång kanske. Lugnt?)
 
 
I kvällssolen. I en skitsnygg glänta. Som i en saga!
 
Jamen sånt där händer ju bara när man inte har kameran med sig!
 
 
Hur som helst så stod vi och kikade på varandra ett bra tag. Och sen börjar ett utav dem gå mot mig.
 
Lite sakta och trevande. Men den hinner ändå komma ganska nära.
 
 
När plötsligt...
 
 
Eddecooling kommer inbrakandes bakom mig. Rådjuren blir skitskraja, och båda två flyr i full fart.
 
"Ojdå. Skrämde jag iväg dem?"
 
 
 
Det kändes ju lite surt först, förstås.
 
Jag menar... Tänk vad häftigt om rådjuret hade kommit ända fram till mig!
 
Jag hade ju hela scenariot uppmålat i huvudet.
Tänk vad jag gick miste om!
 
 
 
 
Men såhär i efterhand har Edvin förklarat att han egentligen räddade mitt liv.
 
 
Ja, ni förstår, han tror att något helt annat hade hänt om det där rådjuret hade fått tag på mig.
 
 
 
 
Mja, jag vet inte riktigt... Den där Eddecooling kan ju luras ibland också.
 
En sak är säker, nästa gång jag går till den där gläntan ska jag ha kameran med mig!
 
Eddecooling håller också med om detta. Han tänker att det nog är den bästa livförsäkringen.
Jag menar... det enda man kan vara säker på är ju att det där aldrig hade hänt om jag hade haft kameran med mig.

Kommentarer
Postat av: mommo

Kära ÄBB, jag tror att Eddecooling lurade dig liiite. De skulle nog ha släpat hem dig som lekkamrat till de små rådjurskiden. Jag hoppas att din bananplanta inte blev alltför rädd. ^^

2013-08-26 @ 11:38:32

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0