Majs

Hej! :)

Nu är vi hemma i Göteborg igen.
 
Eller, jag och djuren i alla fall. Edvin kommer med tåget ikväll.
 
Han har kört tillbaka bilen vi lånade ifrån Dalarna. Blev lite omständlig hemresa den här gången.
Så kan det vara. :)
 
 
Ikväll börjar Farmen också.
Jag kan inte minnas att jag nånsin sett ett avsnitt av det. Men ikväll måste vi titta. Svarte Sören är ju med. :)
 
Har sett honom så många gånger i verkligheten att det blir en uppfriskande omväxling att se honom på tv för en gångs skull. :)
Fluffig är han också. Ett tips, sådär. Ifall ni inte fått nog av fluff för idag genom bloggen, alltså.
 
 
Sen ska vi SOVA! :P
Känns som att det var evigheter sedan jag sov ut ordentligt.
 
Och när man ska sova ut är det en himla tur att råttorna sover i ett annat rum!
 
Råttorna fick nämligen majs i julklapp.
 
Såna där torkade majskolvar.
Och de älskar dem!
 
Jag tror nästan Luva gillar dem mest. Och jag är rätt säker på att det är på nätterna de är som allra godast.
 
De plockar enstaka korn av kolven, springer iväg med dem och äter på dem.
Ljudligt. Mitt i natten.
Jag tror faktiskt de väntar tills vi går och lägger oss innan de börjar käka majs.
 
När man sover i samma rum som råttorna nuförtiden går det till ungefär såhär:
 
 
 
 
 
 
 
 
Suck.
 
 
Men nu kan de äta majs bäst de vill. Vi har ett eget sovrum. :)
 
Nu är det bara Pär som eventuellt kan bli störd utav majsätandet.
 
Men Pär är så cool, blid och sansad. HAN blir väl aldrig störd av något. ^^
 

Kommentarer
Postat av: Signe

Haha, vilken fantastisk koffeinbild på metapod ^^

Svar: Haha, tack! ^^
Fluffgänget-Sandra

2013-01-14 @ 22:27:12

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0