Åker imorgon!

Hej!
 
Sitter och varvar bloggande med panikpackningen som ju hör till när man ska åka någonstans.
 
Imorgon åker vi till Tanzania. Planet lyfter 12:15, och vi kommer fram till Dar es Salaam vid tretiden på eftermiddagen dagen efter (tisdag).
 
Jag har faktiskt fixat ett par tidsinställda inlägg åt er. Ett dyker upp imorgon (måndag), ett dyker upp på fredag och ett tredje dyker upp på onsdag nästa vecka. Kanske får räcka så, jag måste ju sova inatt också. ^^
Men jag kommer att blogga från Tanzania också. Det är planen i alla fall.
 
Jamen medan jag fortsätter med packning och sånt kan ju ni få lite gnagarläsning!
Hittade den här artikeln på aftonbladet i morse. Det är ett par i Texas som är husse och matte till en gnagare modell större.
Folk brukar säga att alla marsvin jag någonsin ägt har varit ovanligt stora för att vara marsvin (Stora, inte tjocka! Jag hörde nog vad du tänkte!), men Gary klår dem.
 
Gary är nämligen en sån här:
Kapybara. Världens största gnagare. (Ursäkta bildkvalitén, den är tagen med min goa lilla Nikon coolpix. ^^)
 
Typ håriga små flodhästar. :D Fast marsvin. De ser liksom ganska snorkiga ut. Lite som marsvin. ^^
 
Artikeln är värd att kolla in, diggar bilden där Gary kramar en katt. :)
 
I övrigt håller vi tummarna för att Gary trivs bra hos sina ägare. Man tänker ju spontant att det kanske finns en anledning till att kapybaror oftast inte hålls som sällskapsdjur.
 
 
Nej men, hörni. Godnatt. ^^ Så hörs vi sen!
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ha en jättebra resa och var rädd om er. Packa inte ner några nya husdjur i väskan på väg hem. Älskar er. Saknar er redan.
Kram mor/svärmor

2013-07-01 @ 08:59:27
Postat av: Petra Ögren

Hoppas ni har det bra där borta och ser massa spännande saker, vackra omgivningar och spännande djur.

Har sett den där artikeln, Firfin mailade den till mig för någon vecka sedan eller två. Helt bedårande kapybara och jag håller med om att bilden där han kramar katten är helt fantastiskt söt och charmig, man bara smälter helt ju. :)

Kram

2013-07-12 @ 10:25:43
URL: http://scratchblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0