Hur gör djur?

Ni kanske undrar vad djuren har för sig nu medan vi är i Tanzania, förresten!
 
Ja, faktum är att jag tänker vara så ful att jag tar FÖR GIVET att ni undrar det. ^^ Och gör ett helt inlägg om det. Varesig ni vill eller inte! (Jag kan faktiskt göra lite vad jag vill nu, för jag är jättelångt bort, och ni kan inte kasta så långt. :) )
 
Ja, råttorna blir uppassade utav Signecooling, Eddecoolings syster! ^^
 
Har hört rykten om att speciellt Luva har en fäbless för laktosfri fil. 
Signe äter ibland en tallrik fil när hon låter råttorna springa och leka på golvet, och Luva försöker ta sig upp i tallriken för att snylta med alla medel.
 
Rätt envis lär hon vara också, vad jag hört. :)
 
 
Pär blir uppassad utav Ingridcooling, Eddecoolings mamma. ^^
 
Och utav henne får han massa gräs från Pärs egen kulle i Falun. :)
 
(jadå, det finns en sån. ^^ Alldeles i närheten av Pär)
 
Enligt Pär själv ska gräset från Pärs kulle vara alldeles extra gott och saftigt. Jag tror ju att han kanske kan vara lite partisk. Men det får man väl vara om man är ett marsvin med en egen gräskulle.
 
 
Ja, men då så! ^^ Då har ni lite koll.
Det här var alltså också ett sånt där tidsinställt inlägg dårå.
 
Skönt ändå att blogg.se har sådana nu! Kommer ihåg hur krångligt det var förut för någon sommar sedan, fick lov att leja mamma för att gå in och posta inläggen en viss dag. ^^; Tekniken går framåt!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej på er i Tanzania och er där hemma!
Lite rapport från Pärs semesterbur...
Pär har det bara bra. Äter och sover. Gräs från hans "egen" kulle får han varje dag. Ögonen riktigt lyser på honom när jag lägger ner gräset i buren och han börjar äta direkt :) När de slår gräset på den kullen får jag leta på ett nytt favvoställe. Med andra ord, han mår riktigt bra och njuter av semestern :)
Råttisarna får Signe berätta om, det är hennes avdelning.
Ha de bra o kram på er!

2013-07-05 @ 19:31:16
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Signe

Jomen visst har råttorna semester de med :) Testade att ge de kokt ägg idag, och så fort har aldrig mat försvunnit i den buren förr. Sen får jag väl skylla mig själv att det blev diarré (är i nuläget väldigt glad att min bror och svägerska pottränat de små odjuren så fint).

Luva är stabil men kaxig, Metapod är försiktig och mysig och Sockan är nyfiken och envis ^^ Så nog tusan ska vi klara det här ett par veckor till :)

2013-07-05 @ 22:56:42
Postat av: Petra Ögren

Åh vilket fint och roligt inlägg om de små liven.
Kaxigt att ha en egen kulle, det är det inte alla som har minsann.
Vad kallas man om man har en egen kulle? Om man har en herrgård eller vad det nu är man har, då kallas man väl greve? Kanske samma om man har en egen kulle?
Greve Pär. :)

Kram

2013-07-12 @ 10:43:09
URL: http://scratchblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0