Kräftskiva

Idag har vi varit på kräftskiva hos farmor och farfar! :)

Det var riktigt trevligt. Har längtat efter kräftskiva länge nu.

Fast man får lite ont i tänderna efteråt.

Men är man så dum så man försöker bita sönder kräftan så... :P



Råttorna hörde talas om det och blev genast nyfikna då de förstod att det handlade om något ätbart.

Så de kollade upp det här med kräftor.

Jag har aldrig sett Smulan så blek som när hon förstod att det handlade om knallröda, kloförsedda, bepansrade monster, lika stora som hon själv.


Jamen egentligen, hur tänkte han/hon som först kom på att man kunde käka kräftor?

"Aa... men... om jag tar det här lilla rymdmonstret som jag hittade i leran i sjön och kokar den så får den en skitläskig färg... Jag vet! Jag ägnar en halvtimme och fyra gånger så mycket kalorier som jag kommer få ut av kräftan till att skala den och se om den går att äta!"

Men gott är det ju. :)



Ser att jag fått in ett par gissningar på maten längre ner. Ingen utav er har rätt hittills. :)
Imorgon får ni reda på svaret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0