Måndag

Då var tentan avklarad!
Visste ni att Escherichia Coli kan ha hälften så lång generationstid som DNA-replikeringstid (jodå, det går. :p)? Nej, inte jag heller.


Magister Jammy säger:
Visste ni att Cavia Porcellus har hälften så mycket tålamod som bordsskick? GE MIG MAT!



Var in på biomedicinska biblioteket idag och fann att de hade bokrea på bortgallrade böcker! Hittade en skitbra, ganska tjock bok om medicinsk genetik för 20 kr!
Här ska läsas. :)
Är lite irriterad över att vi vanliga dödliga inte har tillgång till att läsa läkarkurser, men det måste ju gå precis lika bra att låna kurslitteratur på universitetsbiblioteket och lära sig den vägen.


För att lämna mitt biologinörderi för en stund kan jag nämna att Smulan attackerade mig i duschen igår. Oetiskt, Smulan!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vad hade hon där att göra? Lite vett & etikett kanske inte skulle skada :) Kramar

2010-05-17 @ 22:52:24
Postat av: Sandra

Haha, jadu, vett och etikett behöver de en hel portion utav. Nu senast tog de sig in i marsvinsburen och åt marsvinens mat, drack upp deras vatten och använde deras matskålar som finfåtöljer. :) Inga höjdargäster det där inte.

2010-05-18 @ 15:21:29
URL: http://fluffganget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0