Sol!

Idag har det varit kanonväder i Göteborg. Härligt!
Dessutom börjar gräset bli grönt, och jag såg årets första humla idag. :)

Däremot verkar det bli regn imorgon, så råttorna tänkte passa på att njuta av solen idag. Så de tog sig ut på Fluffgängets egen Playa del Fönsterbräde.

Men det är banne mig inte lätt att vara råtta, alltså.

Den perfekta brännan i all ära, men att bli uppäten eller fågelbo-stoppning är ett lite för högt pris att betala.


Smulan, aldrig sen på en affärsidé, blåste genast in till stan
och kom tillbaka någon timme senare med vad hon hävdade var ett solarium i råttstorlek.


Smulan är härmed omyndighetsförklarad för all framtid.





Alltså... är det någon mer än jag som verkligen inte klarar av att se politiker debattera i aktuellt?

Jag hatar det. Jag blir jättestressad av att titta på det.

Någon ställer en fråga, politikern börjar slingra sig, frågeställaren noterar detta och försöker avbryta politikern och så slutar varenda fråga med att båda pratar jättesnabbt i munnen på varandra och försöker överrösta varandra.

Jag vet inte varför, men jag klarar det inte.
Jag måste stänga av ljudet.

Vuxna människor ska väl kunna prata ordnat. Politiker ska kunna svara på en enkel fråga utan att slingra sig runt ämnet och vinna VM i ordbajseri.

Jösses. ^^; Är det konstigt att man misstror alla politiker?





Har jag någon läsare som är intresserad av att veta lite grundläggande på kemi/biologinivå vad som händer när man bakar så hittade jag förresten en bra sida här. ^^

Vad är t.ex. skillnaden på olika hävningsmedel (jäst, bakpulver, bikarbonat, osv)? Förutom att jäst är en svamp och de andra två är kemiska jäsmedel då. :)

Kommentarer
Postat av: Signe

"Smulan är härmed omyndighetsförklarad för all framtid." Mjaha, okej, jag hade omyndigförklarat henne... :P

2011-04-12 @ 16:38:40
Postat av: Fluffgänget-Sandra

Tack för rättelsen. Jag kan hjälpa dig nästa gång du blandar ihop de och dem. ;)



Skriver snabbt och korrekturläser sällan mina inlägg. Detta är givetvis ett allvarligt brott, men jag tänkte att folk har överseende med det nån gång då och då i en liten hobbyblogg...



Parentes om tidigare språkpoliseri:

Böjningsformer som "inveg" är helt medvetna.

Tycker böjningar i stil med "klippte" och "skärde" är vansinnigt fula och propagerar mer än gärna för den andra formen där det är möjligt. Inveg är ett ord.

2011-04-12 @ 19:50:06
URL: http://fluffganget.blogg.se/
Postat av: Signe

Haha. Jag har rätt bra koll på de och dem och jag blir överlycklig om någon rättar mig och faktiskt har rätt för jag är livrädd för att våldta svenska språket :P

2011-04-13 @ 10:24:50
Postat av: Fluffgänget-Sandra

Haha, ok. Då så. ;)



Jag har inget emot att bli rättad heller. ^^

Inte för att jag blir som du, överlycklig, när jag på ett riktigt långt inlägg får en kommentar som i rätt snorkig ton enbart märker ord.

Förlåt. Hade en skitdag igår.



Men du har rätt och jag ska ändra det sen nån gång. ^^

2011-04-13 @ 11:05:40
URL: http://fluffganget.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bäste Fluff överhuvud!

Fort sätt skriv på DITT sätt. Är det någon som skulle miss tycka så finns det andra bloggar att läsa. Jag er känner att DIN blogg är den enda jag läser och jag gillar alla in lägg.

Har jag missat att göra några sär skrivningar så ber jag om ursäkt ;-D (hihi)

2011-04-14 @ 07:59:19

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0