bin Ladin

Så jag antar att ni hört att de dödat Usama bin Ladin nu.

Just när vi trodde att det var preskriberat.

Jag kan bara hoppas att det var genomtänkt och absolut nödvändigt att döda honom. Men jag antar väl att det skulle innebära en enorm risk att sätta honom i fängelse.


Vann USA nånting på det här då?

Jag är skeptisk.


Att förvandla bin Ladin till en martyr värd att hämnas... Jag hade nog trott mer om Obama.

Fast vad vet väl jag.
Jag är bara en 22-årig fluffig tjej med en liten blogg.

Obama är ju ändå president i världens mäktigaste land och dessutom vinnare av nobels fredspris............punktpunktpunkt


Men det som på allvar får mig att fundera är amerikanernas reaktioner på händelsen. Jubel och firande ute på gatorna? Ett land i extas?

Det handlar om att en människa mördats. Och enligt uppgift ska en kvinna samt tre andra vuxna män också dödats i samband med detta.

Mördare och terrorist eller ej, var det tvunget att ske så kan man åtminstone visa lite respekt.




Tungt inlägg för en fluffblogg, men jag tyckte det var påkallat.

Vi är tillbaka imorgon igen med lite trevligare inlägg. ^^

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Signe

Instämmer faktiskt helt.. Men men, vad ska man göra

2011-05-02 @ 23:37:14
Postat av: f o f

Men hur många mördades den 11 september?

2011-05-03 @ 09:34:28
Postat av: Fluffgänget-Sandra

Ca. 3000 amerikaner mördades den 11 september. Och fler lär det bli nu efter USAs hjältedåd.



Tycker bara att det är ganska motbjudande att se alla dessa amerikaner på tv som jublar och firar ute på gatorna. Ett mord är ett mord. Man firar inte mord.

Ska man föreställa "den goda sidan" så kan man åtminstone sköta det snyggt och respektfullt.



Hela den här "de var dumma mot oss, så vi har all rätt att göra samma sak tillbaka... och så lipar vi efteråt"-sandlådementaliteten håller inte, om man nu inte uttryckligen är ute efter krig på riktigt.



Det kan hända att det var nödvändigt att mörda bin Ladin. Jag ser bara inte hur. Jag kan bara se att det blir värre från och med nu, när Al Qaida än en gång måste hävda sig och visa att de fortfarande finns kvar.

2011-05-03 @ 13:06:42
URL: http://fluffganget.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det må vara att du bara är 22 år Sandra, men jag kunde inte uttryckt det bättre själv och då är jag en tant i förhållande till dig. Som sagt, vad är det dom firar. Det kommer säkert att komma en ny som är ännu värre.

2011-05-03 @ 22:22:06
Postat av: Adam Solander

Jag håller helt med i ämnet. Som jag skrev på Facebook så är det helt sjukt att man firar att en människa har mist livet.

2011-05-03 @ 23:41:52
URL: http://www.youtube.com/SolanderJuggler
Postat av: Stiftprinsessan

Jag håller med dig Sandra, jag känner att det absolut inte finns någon anledning att döda någon bara för att de "kanske" planerade 11/9. Hel mot dödstraff alltså, mer för straffarbete.

Och man vet att man inte levt det bästa livet när folk liksom dansar på ens grav...

2011-05-04 @ 19:04:03
URL: http://www.stiftprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0