Kruxet med marsvin

Idag när Edvin kom hem efter en lång dag i skolan (ja, skola en lördag. Universitetet kan vara tufft ibland. ^^; ) så möttes han utav...

Ett ilsket vrål.

...

...

...Meh! Kul att ni bara antog att det var jag som vrålade. Så våldsamt aggressiv är jag ju inte! Skäms på er!

Nej, det var faktiskt så att Edvin hade gjort ett fruktansvärt misstag
som fått 33% av flufflyans inneboende att protestera vilt.

Marsvinen.

Edvin hade glömt ta med sig gräs.





Ja, okej, ilsket avgrundsvrål är kanske en överdrift.


Det är mer så att så fort någon öppnar dörren till lägenheten (eller dörren till korridoren utanför lägenheten. Dvs. så fort vi eller, i viss mån någon av våra grannar, kommer hem) så sätter de igång med något som närmast kan liknas ett brandlarm.


Och så fortsätter de så.


Tills de får gräs.

Får de inte gräs blir de sura.



En ypperlig utpressningsmetod.


Jomen så det var bara för Edvin att vända om och gå ut igen och hämta gräs. ^^;





Jag längtar INTE tills snön kommer.


Början på vintern är den värsta årstiden. Inte för att det är kallt och mörkt.

Utan för att man i ett par veckors tid får försöka förklara för oändligt skeptiska marsvin att gräset är slut.



*brrr*

Kanske skulle man omvandla en del utav vårat överdimensionerade badrum till gräsmatta över vintern..?






Jag börjar förresten på allvar fundera på att byta bloggplattform.
Till Wordpress kanske(?).

Blogg.se känns lite sömnigt och ligger ganska långt efter många andra bloggplattformer på många punkter. Och inte har de särskilt bråttom ikapp heller.


Dessutom får jag lite klåda varje gång jag öppnar startsidan för att logga in och nästan alla rekommenderade bloggar handlar om vilka kläder någon har på sig, vilka kläder man själv borde köpa för att vara "helt rätt" och hur någon annan tycker att jag ska sminka mig för att bli snygg.

"Har jag verkligen hamnat rätt med min blogg?"
har flugit genom huvudet mer än en gång. Det känns som att blogg.se nästan enbart handlar om, och prioriterar, modebloggar.




Hur som helst, är det någon utav mina läsare som har bytt bloggplattform (kanske till och med från blogg.se till wordpress) och vet hur det fungerar? Följer kommentarer till inlägg med, t.ex?

Eller är det till och med nån här som har wordpress och kan berätta om det är värt att ha? ^^ Läste något nån gång om att bildkvalitén blir sämre i en wordpressblogg..?


Annars får jag Googla vidare då. :) Blir nog inte av att byta förrän jag får lite mer fritid över ändå. Det är rätt mycket i skolan nu.


Dessutom är jag inte så tarv på att byta bloggadress. ^^;

Gillar den jag har. Den är lätt att komma ihåg. Adressen är faktiskt den största anledningen till att jag valde blogg.se från början.

...Wordpress är ju ett jäkla namn egentligen. :P

Kommentarer
Postat av: Stiftprinsessan

Om man kan flytta inlägg med kommentarer kan jag inte svara på, men wordpress är bökigt om man skulle vilja designa sin blogg själv, som du gjort. Då måste man KÖPA tillgången till CSS och bökeliböka.

2011-10-17 @ 16:19:36
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Postat av: Fluffgänget-Sandra

Ojdå! Det lät ju inget vidare... :s Att enkelt och gratis kunna designa sin egen blogg väger rätt tungt i mina öron.

Tack för upplysningen! Stannar nog hos blogg.se ett tag till. ^^;

2011-10-18 @ 11:23:50
URL: http://fluffganget.blogg.se/
Postat av: Andréas

Kör wordpress på eget webhotell med egen domän...

Då kan du ha fluffganget.se t.ex...



Och du kan göra precis vad du vill, utan jobbig reklam på sidan med...



robotsm.se är en sådan sida t.ex...



Maila om du har några frågor...

2011-10-18 @ 11:44:09

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0