Den tiden på året

Jaaaha, vad ska vi prata om idag då? ^^

Jag skulle kunna komma med bildbevis på att jag labbat under de senaste dagarna så ni inte tror att jag latar mig. ^^

Snygg va? :D
Det är jod. Och lite annat guck.
Det är nog en utav de snyggaste sörjorna vi någonsin fått framställa på labb. ^^ Och då räknar jag med mina älssssssskade bakterier också.





Jaa-aa.....
Har ni nånsin funderat på hur ni skulle se ut om ni var av motsatt kön då?


...Inte?

*host* nähä, öh... inte jag heller. ^^;

Men OM jag hade gjort det hade jag nog gissat på nåt sånt här:



"Jaha, Fluffgänget-Sandra, eller Fluffgänget-Rickard eller vem sjutton du nu är, är det den tidpunkten på året?"


Jamen det är det ju, kära läsare! ^^

En gång om året (på hösten) drar Fluffgänget-Sandra fram sin svarta penna och börjar öva på sin Michael Jackson-sminkning.
Och varje år misslyckas hon, flippar ur, börjar om och gör något helt annat.


Det här året var misslyckandet inte alls lika avancerat som förra gången. Så vem vet, nästa år kanske jag lyckas? :D

Ellervadånästaår, jag provar imorgon igen. Ska det vara så svårt?




Ja, och när jag nu satt här och skrev kom Golbat förbi.

Hon såg vad jag bloggade om, och hon ville också lägga upp en bild i bloggen på hur hon skulle se ut som kille.
Så här får ni:


...ja, det är inte så himla stor skillnad på råttpojkar och råttflickor. Jag ser ingen skillnad.

Men ni kan ju låtsas att ni ser det jättetydligt:

"Oooj Golbat, vilken skillnad! Ja, jag kände knappt igen dig där. Har du klippt dig förresten? Nytt schampoo? Ja jag såååg det, gud vad det syns! Och rensat navelluddet har du gjort också ser jag!"

Golbat blir så grinig när man inte lägger märke till sånt. ^^;





Riktigt bra gissningar på förra inlägget, förresten!

Är imponerad utav er, ni har hittat fel som jag inte ens hade tänkt på. ^^

Fast ni har inte hittat riiiktigt alla. ;)


* Det är rätt att det ska vara Musse Pigg istället för Smulan på Titanic (se den korrekta bilden här).

* Och det är riktigt att Smulan aldrig skulle önska sig ost. :) (Smulan har vid ett flertal tillfällen uttalat sig om att det skulle vara rasistiskt och fördomsfullt att tro att alla råttor äter ost)


*****************
Språkparentes.
Egentligen är väl inte "rasistiskt" rätt ord. Råttor är ju inte en annan ras än människor, de är ju en annan art. Artistiskt är kanske det rätta ordet då? Att vara artist fick just en hel ny mening.
Nåväl. Åter.
*****************


* Fluffhövdingens kläder har bytt färg också. Det brukar vara tvärtom; gröna byxor, blå tröja.

("Byter den där tjejen aldrig kläder?!?!"  Joooooodå.)





* Och så är det helt riktigt något med Fluffhövdingens hår som inte stämmer, men vad?



Utöver ovanstående finns det faktiskt 2 fel kvar. :)

Ett utav dem vet jag inte om ni kommer hitta alls, vet inte om det är något som ni överhuvudtaget skulle tänka på. Kan vara så att det bara är jag som ritar bilderna som tänker på det.

Men det andra tror jag att ni fixar om ni letar lite. ^^

Svaren får ni imorgon kväll. :)

Kommentarer
Postat av: Sandra & Monty

Kan det vara så att Smulan har fel form på öronen?

Sen har fluffgänget-Sandra fel färg på håret ;)

Och så ligger väl bakgrunden annorlunda än den brukar?

2011-10-26 @ 19:36:46
URL: http://lordmontgomery.blogg.se/
Postat av: Andréas

Smulan ser ju ut som Alice med sina dumboöron...

2011-10-27 @ 02:59:47
Postat av: Signe

Jag tror du har benan åt fel håll, minsann :P

2011-10-27 @ 17:34:27
Postat av: Signe

Och bakgrunden lutar åt annat håll än den brukar :P

2011-10-27 @ 17:35:51

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0